
Česká autodráha je výrobek s tradicí dlouhou několik desítek let. Pro mnohé z jejích uživatelů byla vysněnou a leckdy obtížně dostupnou hračkou, pro další se pak stala celoživotním koníčkem. Na tomto místě vás chceme seznámit se zajímavou historií české autodráhy od jejích úplných počátků až po současnost.
Počátky české autodráhy jsou spjaty s jihočeským městem Trhové Sviny. V malé továrně, postavené v roce 1905, byly od roku 1938 vyráběny mimo jiné také mechanické hračky. V roce 1953 se zde pod vedením národního podniku IGLA začala vyrábět autíčka s bowdenovým ovládáním. V roce 1966, kdy továrna vyráběla 51 typů hraček, se začala připravovat výroba autodráhy. Výroba byla zahájena v roce 1968. První česká autodráha měla rozteč drážek 74 mm, díly dráhy měly šedou barvu., která byla teprve později změněna na černou. Závod si vyráběl veškeré díly sám, včetně motorků a transformátorů. Autíčka byla poměrně jednoduchá, přizpůsobená kruhovému plášti motoru. Přesto nebo právě proto měla určitý půvab a dodnes je radost poslouchat zvuk robustní kovové převodovky. Autodráha se jmenovala Champion.
Autodráha ITES
Autodráha ITES
rok výroby: od 1968
materiál: plast+plech
pohon: Napájení ze sítě přes trafo
popis: Autodráhy se vyráběly v Itesu od roku 1968. Rozchod dráhy byl 74mm, později se přešlo na rozchod 90mm.
Cena autodráhy začínala na 325,-Kčs a končila na 700,-Kčs. Nejběžnější sestavy stály 400-500,-Kčs. Klopená dráha stála 130,-Kčs.
současný výrobce:
https://www.autodraha-faro.cz/
POZOR!
Nejsme prodejci
katalog je pouze ilustrativní!